Kære Venner.
Håber Michael fra England oversætter: (Hope Michael will translate this for me)
Kan godt forstå at man vil have den til at køre længere på literen, men at få den til at kører stærkere!
Har en kammerat i vores klub, der har en på nr plader her i Danmark. 800-1000 meter pr literen, tom bil.
Han siger 60 til 65 km er nok, 80 km ved 2000 omdr ved 75 km er den så levene i styrtøjet på det ikke er det værd.
Lidt kan det nok hjælpe hvis man sætter en motor med 2 turborer i den.
Sætter lige nogle fotos på, har arbejdet en del på 813. Undervognen er opbygget af et stort rør og differantialerne er boltet på flancher så man kan forlænge den, med lige så mange aksler den nu kan bære.
På min hjemmeside er der en 5 akslet der har kørt med en stor gylletank, det duede ikke, fordi hjulene trykkede for hårdt på marken.
Den har pendulaksler, til kørsel i terræn og ikke til høj fart.
Foto af en gerarkasse så kan I se størrelsen.
Det største problem er dog motoren, luftkølet, med løse cylinder og toppe med stødstangsrør. Med 12 diesel rør og diverse forskruninger er det kun et spørgsmål hvornår det bliver utæt og vi har en motor brand tilfølge.
Det er en fed lastvogn, synd den ikke er Russisk, men vi har dog en V12-motor i vores samling, en sjov ting, den har 2 startere, men de bruges dog ikke samtidig.
Hilsen Jørgen. http://www.gaz69.dk
Tatra 813
Moderators: Charlesm, KarlJ, zoltan
Re: Tatra 813
Errr :?
Michael you may have to help with this one.
Michael you may have to help with this one.
-
- Posts: 846
- Joined: Sat Apr 19, 2008 4:00 pm
- Location: suffolk uk
Re: Tatra 813
that engine would go in my back garden a treat! the neighbours would love that thing at full throttle!